Wiosna w pełni, śnieg i mróz walą z nieba, więc rozkręca się sezon konferencyjno-inicjatywny. Z zaproszenia naszego nieocenionego kolegi bloggera, naukowca, biznesmena i działacza wielu inicjatyw kol. Piotra Dwojackiego (www.dwojacki.pl) mieliśmy parę dni temu zaszczyt i przyjemność. Wziąć udział w spotkaniu inicjatywnym Klastra Rzecznego. Zanim o żegludze śródlądowej, tym egzotycznym pomyśle bogatych, nadmienimy, że wspomniany kolega nasz (pozdrawiamy!) stoi na czele inicjatywy www.kwiatkowski.edu.pl, która stawia sobie za cel popularyzację osoby, działań i osiągnięć. wzorca polskiego Modernizatora, Patrioty, Menadżera i Wizjonera, budowniczego Gdyni, Centralnego Okręgu Przemysłowego, Stalowej Woli, słowem wielu znanych dziś w Polsce oddziałów firm zagranicznych (Gdyni – na razie – nie dotyczy).
Krótko powiemy Kwiatkowskiego Giganta Myśli i Działania jeszcze bardziej gigantycznego w zestawieniu z dzisiejszymi niegigantami.
Tenże Kwiatkowski był wielkim orędownikiem gospodarki opartej na morzu. Na której najbogatsi, co łatwe do udowodnienia budują bogactwo i która dzisiaj jest sprowadzana do nieledwie do poziomu, wakacji, baloniku na druciku i kajtsefingu na Helu.
Do Kwiatkowskiego jeszcze na pewno powrócimy. Bo to i wzór PM-a i Risk Manager pełną gębą (oj, były ryzyka!) a poniżej zamieszczamy telegraficzny, notowany na smartfonie zapis spotkania Pomorskiego Klastra Rzecznego, do którego skromnie przystąpiliśmy jako, że Ryzykonomia popiera wszystkie modernizacyjne inicjatywy :
Nie ma klimatu
Do 2020 roku można by 20 mln ton rzekamiDroga wodną E70 ! Polski nie stać na 100 mld realizacji ale UE gotowa pomoc jak będzie. Program Rejs Elbląg – Kłajpeda lipiec 2012Rosjanie testują mały ruch graniczny w obwodzie kaliningradzkimZalew Wiślany – zalew wielkich możliwości, zalew niewykorzystanych możliwości1200-km promień żwglugo śródlądowej, Hamburg Rotterdam obsługują w Europie 100 portów gdybyśmy mieli choć 600 km…
Ekoterroryzm budowa Kanału Elbląskiego, przekopani Mierzei Wiślanej spowoduje kompleks wyspiarskości w Krynicy MorskiejKontra – mieszkańcy wysp są najbardziej
szczęśliwi np. Bornholm, Irlandia etc. Faktycznie nastąpi skrócenie toru wodnego na zalewie wiślanym z 90 km do 9 km – ekologia
Szlak wodny im Króla Stefana Batorego Odprawienie przez rok 1 barki z Gdańska do Wwy dziennie to równowartość dróg zniszczonych przez 6 mln samochodów rocznieBarkaa w porcie Żerań w Wwie ma być zatopiona na siedlisko ptaków – koniec żeglugi ! Pętla żuławskahttp://petla-zulawska.pl/W marcu już rezerwacja 80 procent miejsc na sezon 50
mld EU instrument finansowania TENT – nie ma tam żadnej polskiej drogi wodnej !!!
Mamy mnóstwo strategii…. W polskich koncepcjach gospodarowania wodnego nie ma wogóle tematu żeglugi inaczej niż w UE Jaka praca dziś taka Polska jutro Każdy użytkownik drogi wodnej jest klientemStatek Johannes Brahms musi czekać na śluzowego. Stopnie wodne to także rozwiązywanie problemu braku wody, powodzi, energią odnawialna. Zwrot z inwestycji z stopnia wodnego po 7 latach !!!!!!!!! żegluga śródlądowa jest jednym z elementówZe strony rządowej jest oczekiwanie nacisku ?? Duch Eugeniusza Kwiatkowskiego Kapitan Żeglugi śródląd (pesymizm): niektóre nowo budowane mosty wręcz przeszkadzają żegludze – zaniżania się parametry wysokości mostów degradacja dróg wodnych na całe lata. Nieprzemyślane inwestycje
zamykają rozwój na całe latamelioracja z lat 70 tych zniszczyła retencję woda ucieka do morza, deficyt wielki Rosną porty problem z wywozem kontenerów z Gdanska, Gdyni. W Świnoujściu wielkie zainteresowanie armatorów niemieckich Kaskada dolnej Wisły tyle energii co jeden blok atomówki Marzy się ministerstwo morza i rzek …. Pomorski Klaster Rzeczny Pomorski Klaster Rzeczny Pomorski Klaster Rzeczny
Pliki cookie Aby zapewnić sprawne funkcjonowanie tego portalu, używamy pliki cookies („ciasteczka”). Jeśli nie wyrażasz na to zgody opuść portal.