Sztuka interview….bo każdy menadżer doskonale wie (albo się dowie), że jednym z największych wyzwań jest rozmowa z ludźmi, czy przy klasycznym, rekrutacyjnym interview („gdybyś był/a drzewem to”… albo „co jest dal Ciebie ważne w pracy” ps. podpowiadamy „samorozwój i satysfakcja”. O środkach na spłatę kredytu, jako mało ważnym czynniku, Redakcja Ryzykonomii sugeruje nie wspominać…)
Rekrutacyjne interview to oczywiście wielkie wyzwaniem i wielkie ryzyko, że…. Zatrudnimy niewłaściwą osobę!·Skoro o kosztach „ryzyka interview” mowa to chcielibyśmy polecić P.T. Czytelnikom bloga bardzo ciekawy podcast audio pt. „The art of the Interview”, który niedawno wysłuchaliśmy (nawiasem mówiąc kręcąc pedałami rowerku w lokalnej siłce, można i tak przecież, przyjemne z pożytecznym).
Podcast „Sztuka Interview” można znaleźć na portalu HBR IdeaCast (ja np. słucham w fonie za pośrednictwem Tunein, ale pewnie można różnie) link zamieszczam tutaj.
https://hbr.org/ideacast/2016/02/the-art-of-the-interview.html
Sztuka interview, podcast audio w języku angielskim to właściwie zapis wywiadu z dziennikarzem Esquire’a (zawsze przypomina mi się tu dobry stary Ernest, też o ile pamiętam dla nich pisał) Cal’em Fussmanem niezwykle doświadczonym i czytanym w Stanach dziennikarzem znanym z przeprowadzania wywiadów z dużymi postaciami tego świata, choćby w podcaście zabawna opowieść nt. wywiadu z Jeffem Bezosem, oczywiście szefem Amazona.
Cal Fussman daje naprawdę ważne rady, jak zrobić dobrą rozmowę, nie tylko przecież interview bo całe szczęście rozmowa to zaryzykuję tezę core business businessu i nie dziwota, że na spotkania z nim walą tłumy (dosłownie) biznesmenów chcących się dowiedzieć, co zrobić żeby rozmowa przybliżyła nas do osiągania naszych biznesowych, i nie tylko celów.
A jaka jest cena ryzyka niedobrych, nieefektywnych i niewłaściwych rozmów wspomina jeden z tuzów amerykańskiego biznesu przytoczonych w tym bardzo ciekawym wywiadzie. Swoje straty z „złych” interview szacuje on rocznie na 100 milionów dolarów!
Ps.
No to jeszcze wyjawię, że sam w trakcie różnych, licznych interview, które prowadziłem, szefując tu i tam, nigdy pytań o drzewo, krzaki czy np. słabości rozmówców (i temu podobnych) nie zadawałem. Zawsze starałem się rozmawiać z ludźmi jak z człowiekiem. I mam wrażenie czasami z dobrym, także biznesowym skutkiem.
A potwierdzenie tej strategii znalazłem także w polecanym wywiadzie….
[wysija_form id=”1″]
Pliki cookie Aby zapewnić sprawne funkcjonowanie tego portalu, używamy pliki cookies („ciasteczka”). Jeśli nie wyrażasz na to zgody opuść portal.